středa 23. srpna 2017

Li......?


Uhádnete, jací chameleoni se mi uhnízdili v květináči??


Miminka. 
Ty úplně maličké určitě.
Když mě včera ráno vytáhl z postele zvonek od dveří, čekala jsem všechno, jen ne pošťáka. 
Nikdo mi totiž neřekl, že kytičky dorazí už v úterý!
A doma nebylo nic...

Napadlo mě, že jsem jako novopečení rodiče, kteří si domů přinesli právě narozeného potomka a po měsících radosti a velkých očekávání zjistí, že nemají připravené vůbec nic!






Málem ještě v pyžamu jsem sedla na kolo a pádila do nejbližšího baumaxu pro hlínu... se stresem v očích, že rostlinky sice přežily celý den v balíčku na poště, ale teď určitě umřou během pěti minut, co budu pryč!

 

Světe div se, neumřel ani jeden. Za chvilku už si hověli v tom nejvíc speciálním substrátu na kaktusy (který z mně neznámého důvodu prodávají v nejméně 5 litrových pytlech. To je na kaktusy po zbytek života, ne?)


Řekla bych, že mám zálibu v tomhle typu trochu tajemných a neznámých kytiček. Nejen Tillandsie, ale (po pár letech) znovu i Lithopsy. Postarat se o tyhle drobečky totiž není jen tak. Je o nich poměrně málo informací, o konkrétních druzích nenajdete prakticky nic a jakmile se rostlince přestane něco líbit, jste na lopatkách.


Pokud se jim naopak daří, je to prostě radost...  Jsou to ale pěkní rozmazlenci, i při té největší péči umí uhynout ze dne na den. Když mi to provedli naposledy, trvalo mi 3 roky znovu se rozhoupat k jejich pořízení. Věřím ale, že nám to spolu tentokrát půjde trochu líp.

 Na snímku je lithopsí mimčo vedle "staršího bráchy". Některé druhy přišly vážně maličké. O to víc se těším, až uvidím, jak porostou. :)


 A co vy? Máte zkušenosti s "živými kameny"? :)


8 komentářů:

  1. Já vůbec nevěděla, že nějaké "živé kameny" existují. Jsem zas o něco chytřejší. Držím palce, ať se jim u vás líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je hodně těžké je sehnat, v obchodech je totiž taky moc neznají. :))
      Děkuji, budu od tebe lithopsy pozdravovat! :D

      Vymazat
  2. Ja som ich už, teda jeden ,,prst,, už pred desaťročiami, ako študentka mala, fascinovali ma:-)
    Tak, veľa radosti a vitality do života!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, taky mě fascinují, je těžké se držet, abych na ně pořád nesahala! :D Kdyby ses je rozhodla pořídit znovu, ráda ti doporučím prodejce. :)) děkuji za krásné přání a měj se parádně!

      Vymazat
  3. Teda, já odchovala už 3 miminka, ale takové to ještě žádné !
    Už jsme si myslela, že mám splněno, ale tohle je další výzva ;-)
    Držím pěsti, ať se " kamenům" daří a dělají radost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jako výzvu je rozhodně můžu doporučit, dělají spoustu radosti. :))

      Vymazat
  4. To je krásné, já chci takyyyy :-) Můžou bát venku i přes zimu?
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  5. Podle jmena je vubec neznam, ale uz jsem je videla. Drzim pesti a tleskam za tu odvahu do toho jit, mne by posly za par dni:-). M.

    OdpovědětVymazat