pondělí 31. července 2017

Lughnasadh

Původně jsem chtěla psát o sobě. Pak jsem vzala do ruky foťák a chtěla psát o svých květinách...
Když jsem procházela snímky, najednou mi došlo, jak jsem z těch rostlin dojatá. 
Nepřišlo mi správné fotky upravit, tak tady je máte.

Na chvíli se zastavit a pozorovat svět.

































Dnes se slaví jeden ze čtyř velkých keltských svátků Lughnasadh. Znamená začátek sklizně, oslavuje úrodu, plodnost a růst.
Jděte do přírody, natrhejte snůpek obilí, nebo se jen zastavte doma nad svými rostlinami. 
Přijmout a oplácet jejich lásku.


15 komentářů:

  1. To jsme vůbec nevěděla, páni! Poděkuji každé květině, kterou dnes potkám...;-) P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to radši nechoď ven, nebo se uděkuješ k smrti :)))
      Měj se prima.

      Vymazat
  2. Než jsem ráno odjela z domů, zalila jsem všechny rostliny, které doma máme. Vždy se u každé zastavím a řeknu jí, jak je krásná a jak mě těší. S dětmi jsme děkovali před každým jídlem, když byly menší. Teď by u toho už nejspíš koulely očima :-)
    Nádhernou pastvou pro oči jsou Tvé fotky.
    Krásný čas a potěšení z úrody přeji,
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje rodina je mi velkou inspirací. :) Mám radost, jestli fotky potěšily a papriky sklízíme už měsíc, alespoň něco si zvládneme vypěstovat sami takhle bez zahrady. Je to dřina, ale radost.
      Krásný i tobě.*

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji :)) zahrada to zatím není, ale pomalu se z toho stává. Jakmile se pořídí jedna rostlinka, už se to nedá uhlídat!

      Vymazat
  4. Nádherné fotky, máš krásné květiny...jsem jimi taky úplně posedlá, mám všechny z řízků od známých nebo rodiny, teď jsme si začali měnit kytky s kolegama v práci...je to super!
    Pěkný kouzelný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze občas pořádají různé obchůdky akce, kam si lidé přinesou rostlinu a vymění ji za jinou. Je to parádní nápad, snad se tam dostanu, až bude příště, nějak se mi tu přemnožil banán. :)

      Vymazat
  5. Taky uvažuju o nějaké květině, když já všechny vždycky umořím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nikdy neuměla starat o kytky, co nebyly moje. Pár mi jich taky umřelo, ale od té doby, co se těm ostatním začalo dařit, jde to skoro samo. Když si člověk pořídí rostlinu a začne ji mít rád, už se na ni nedá jen tak zapomenout a třeba ji usušit. :))

      Vymazat
  6. Moc hezke obrazky,. O svatku jsem nevedela, ale sklizim, co jde:-). M.

    OdpovědětVymazat
  7. Opravdu krásné detaily.
    Co Ty ještě všechno neumíš...:-)
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  8. tak to sú úplne nádherné detaily úžasných rastliniek! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat